2009년 3월 25일 수요일

문장 만들기

- We reached a consensus for '(a)' by matching it with number 1.
 우리는 1번은 a가 답이라고 합의하였습니다.

- I rate customer.
 나는 고객에게 욕설을 퍼부었다.

- If customers are dissatisfied they won't come back.
 고객이 만족하지 않으면 그들은 돌아오지 않는다.

- Do you want plastic surgery?
- Do you want to have plastic surgery?
- Do you want to get plastc surgery?
- Do you want to undergo plastic surgery?
 성형수술 하고 싶은가요?

- Can you replace extra fee?
- Will there be an extra fee for replacement? (더 나은 표현)
 돈으로 돌려받으시겠습니까?
... or re-ordering?
 아니면 다시 주문하시겠습니까?

- Are you aware that your company owns us $600?
- Has anyone told you that your company has outstanding payments of $600?
- Did you happen to know that your company has an outstanding balance of $600?
 당신의 회사가 아직 지급하지 않은 600달러에 대해 알고 계십니까?

- I'll explain there are two options.
- I'll explain you have two options.
- I'll explain we have two options.
- I'll explain we've got options.
 (선택할 수 있는) 두 가지 방안을 설명해드리겠습니다.

- I think it's(or 'this is') good for customer, but not good for street vendor.
 제 생각에 그것은 고객에게는 좋지만, 길 가의 상인들에게는 좋지 않은 것 같습니다.
 (good 대신에 useful, nesessary, profitable 등의 형용사로 활용 가능)

- I don't have preference.
 50:50. 반반.

- Thanks for listening.
- Thank  you for your attention. (좀 더 formal)
 참석해 주셔서 감사합니다.

- Dose anyone have any questions?
- Would anyone like to ask any question? (좀 더 formal)
 질문있으십니까?

- I often stay in the office until 6 or 8pm
 나는 대게 6시 혹은 8시까지 근무한다.




댓글 없음:

댓글 쓰기